יום חמישי, 3 באפריל 2008

כלי הקשה - קובי הגואל

קובי הוא קוסם של כלי הקשה אתניים בגוון מזרחי. הוא גם אחד המורים של יואל. מוזיקאי מקצועי ויצירתי עם ראש אחלה שמנגן על המון כלים שונים ומשונים. השמעתם מעודכם על זאר? על ריק? על קנג'ירה? ניסינו כל מיני תופים וכלי הקשה שונים כדי למצוא מה מתאים לכל שיר. גילינו לתוף הכי קטן (הקנג'ירה) הצליל הכי רחב...
בהרבה שירים קובי הקליט כמה טרקים בכלים שונים ואנחנו נשלב אותם יחד לקבלת מרקם עשיר יותר. בשירים המהירים יותר נראה כאילו יש לו עשרים אצבעות.
ועוד אחת


בוידאו הזה קובי מתארגן ל"לכה דודי" של יואל ומזמר אותו לעצמו (בעוד אנחנו נמצאים מעבר למחיצת הזכוכית) מן הזכרון בגירסה מקורית משלו. מה שמייד עורר את חשדנו שמדובר בילד שגדל בסביבת תפילה. התחקיר שלנו העלה כמה וכמה ממצאים מפתיעים על קובי ועל חוויות ילדותו בבית הכנסת הסלוניקאי (לא היה לו מושג שצילמנו בוידאו).



הרבה פעמים מקליטים כמה טייקים עד שמבסוטים מן התוצאה הסופית. אבל לא התפלאנו שההקלטה של "שלום עליכם", עם כל המלאכים שהביאה עמה, הייתה פשוט מדהימה בטייק אחד.


לא כל הרגעים בסטודיו קלים וכייפים. יש גם מתח. זה אתגר לא פשוט. אבל כמובן תמונות יש רק מן הרגעים הטובים (ומעט מאוד של רות, הצלמת)



וגם לזכריה יש רגע של נחת (צולם בזמן הקלטה)

אין תגובות: